[i5ia]                                               DE LA VILLE
maistres desd. Comptes ; maistres Loys de Montmi­rel et Mary de Janilhac, generaulx de la Justice; maistre Jehan de La Bretonnerie, conseiller esd. generaulx; les lieutenans civil et criminel de la Prevosté de Paris, le chevalier du Guet, les exami­nateurs dud. Chastellet, les Prevost des Marchans et Eschevins de la ville de Paris, et plusieurs nobles et bourgois d'icelle ;
Ont esté apportez et exhibez surie bureau par les chefz des corps et communaultez, c'est assavoir :. de la Court de Parlement, de la Chambre des Comptes, de Chastellet et de la Ville, les roolles de la reserche et reveue de nouvel par eulx faicte et fait faire en ensuivant la conclusion prinse en lad. . Chambre du Conseil mardi derrenier passé '■', des persones de deffence, harnois et habillemens de guerre par eulx chascun en sa charge trouvez es mai­sons des habitans de tous estatz en cesle ville de Paris, et aussi des harnois qu'il convient de nouvel avoir pour en fournir plusieurs personnes qui en sont mal equippez selon leur estat, el en demandent et requierent avoir pour leur aigent, ad ce qu'ilz puis­sent honnestement et selon l'intention et vouloir du Roy soy trouver et comparoir à lad. monstre generale.
Et iceulx rapportz veuz, et oyz sur ce lesd, chefz desd, corps et communaultez, et pareillement les armuriers et brigandinier de ceste ville de Paris qui ont esté pour ce mandez, a esté deliberé que l'on en fera venir de Milan, pour ee que d'ailleurs l'on n'en sauroit mieulx recouvrer, pourveu qu'il plaise au Roy le permettre et donner congé de ce faire, dont il sera adverty par poste que la Ville despcschera; et que lesd, chefz, chascun en son es­gard, auront la charge d'en envoyer querir à toute diligence et en poste pour eulx et leurs supposlz estans soubz leurs banieres, qui en demandent avoir et se son t fait inscripre à ceste fin. Et iceulx har­nois et habilemens de guerre arrivez en cested, ville seront baillez et distribuez ausd, suppostz inscriplz comme dit est, lesquelz seront contrainctz à les rece­voir, prendre et payer, chascun en son esgard, au pris qu'ilz auront cousté en tous fraiz renduz en cested, ville, et ce par prinse et exploictation de leurs
DE PARIS.                                                    179
biens, nonobstant opposition ou appellation quelz-, conques.
Sont aussi depuis comparuz en lad. Assemblée les deputez des quatre Facultez de l'Université de Paris, acompaignez du procureur de lad. Université et aucuns supposlz d'icelle; semblablement y sont arrivez monsr le Doyen dc Paris et aucuns des Cha­noines de lad. Eglise: ausquelz a chascun respecti­vement mond. sr le premier president a recité la rescription1 et vouloir du Roy sur le fait de lad. monstre; et que chascun, tant nobles que officiers et autres habitans de cested, ville, estoient bien déli­bérez d'eulx preparer et fournir de harnois et acous­tremens de guerre, pour soy trouver et comparoir à lad. monstre pour la garde et deffence de ceste ville; en les exhortant, respectivement chascun d'eulx en son esgard, de soy preparer pour y en­voyer gens et advertir les autres suppotz de leurs Facultez; et semblablement mess™ de Chappitre de Paris de semblablement y envoyer gens pour eulx, honnestement acoustrez d'abillemens de guerre, selon cpie en tel cas fut fait en l'année mil cccclxix '2', pour ce que plusieurs d'entre eulx tiennent fiefz et airierefiefz, tant à cause de leurs colleiges et bene­fices que de leurs patrimoines, et aussi que c'est pour la deffence de la ville et habitans en icelle, dont ilz font une bonne partie, et que par droit de nature chascun est tenu à soy deffendre. Sur quoy, lesd, déléguez et Doyen de Paris ont fait aucunes remontrances et excusations ; neantmoins ont prins charge d'en parler à ceulx de leursd. Facultez et dud. Chappitre, etde les faire assembler pour ad­viser et respondre sur ce que dit est le plus tost qu'ilz pourront.
Semblablement en icelle assemblée a esté or­donné ausd. Prevost des Marchans et Eschevins de signifier lad. monstre aux abbez, procureurs et cou-vens de ceste ville de Paris et eglises collegiales, ad ce que pareillement facent mettre gens pour eulx en estat pour aller et comparoir à lad. monstre.
Et a esté prins et assigné jour pour faire icelle monstre au xxvi0 jour de Juing prochain ; et cependant seront faictes les diligences de recouvrer harnois.
CCLXXV. — Despesche pour envoïer à Milan querir des harnois.
i5mai i5i2. (Fol. 232 r°.)
Et le samedi ensuivant xve jour dud. mois de May dud. an v° xii, ia Court manda mesd. s™ Prevost des
Marchans et Eschevins, lesquelz y allerent en la Tour criminelle ; et là estoit Monsr le premier pre-
O Au Registre : lundi; sur quoi voyez la note de la page 177. — (S) ^oy. la note 3 de la page précédente.
23.